Sedang Menerjah
Cover Your Aurat Sayang
Sunday, December 08, 2013 @ 8:20 PM | 0 Comment [s]

 
  

AURAT . yup . AURAT . kita selalu dengar kan ayat ni .
"Jangan ingat semua perempuan yang free hair tu jahat & jangan sangka semua perempuan yang bertudung tu baik. Dont judge by its cover."
yup . it's definitly right . awakk . 

memang tak boleh dinafikan . tapii pernah kah awakk terfikir untuk jadi baik dalam masa yang sama Redha-Allah mengiringi kita . 

kita buatt apa yang ALLAH suruh . tak salah right ?
kenapa susah sangatt . memang lah wanita bertudung tak semestinya masuk syurga . tapii . difficult to say . 


"Alahai. bertudung bukan baik sangat pun. Yang free hair ni lagi baik dari depa."

Yes, I admit. tapi, cuba kau nak tunjukkan contoh muslimah yang solehah kat orang lain.

Then, kau hentam bagi gambar orang. terdedah sana. sini. 

caption: "Ha. Dia ni solehah orangnya. baik. contohi dia."

Kau agak apa reaksi orang?

"Peh. Ejek ke macam mana ni?"

"Peh. tak agak."

Ohoii. Ha. Kan dah. 

Relaks. Agak-ii orang percaya tak dia ni solehah?

Kat gambar tu dah nampak dah 1 tanggungjawab kat Allah dia tak buat. Allah suruh jaga aurat kan?

Then. Kalau tak puas hati juga. Kau kena kaji maksud solehah tu sendiri. 

 

Sentap tak? 

"Belum sampai seru lah."

Mohon buka Al-Quran surah An-Nur ayat 31 dengan surah Al-Ahzab ayat 59.

berapa lama dah ada dalam Al-Quran?

Kalau nak tunggu sampai 'seru' kau tu, kau rasa umur kau panjang ke?

Kalau Allah dah kata 'KUN FAYA KUN' . Apa boleh buat? *hampa*

 

Then, berubah. okey ?

 tapi ingat . cover not WRAPPED . okey . tutup aurat biar sempurna ya wahaii kaum Hawa sekalian . 

 

tengok . sejuk mata memandang . walau tak berniqab pun tak apa . ingat ni :
Tutup Aurat Itu Penting . Bukan Yang Penting Tutup Aurat .
 Nak tengok lebih lanjut . klik SINI . tenkiuu .



Terima Kasih Sudi Luangkan Masa .



Older Post | Newer Post


Assalamualaikum. Tinggalkan jejak anda kat shoutbox.Kalau tak suka sila keluar. Thankz atas masa anda. Saya amat hargai .

Story About